ΜΗΔΕΝΙΣΤΗΚΑΝ
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ(!!!)

Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου, 2013

sxoleia

 

Ξεσκέπασε, αμάθεια τρόμου

το διεθνές διαγώνισμα του ΟΟΣΑ

 

Πρώτοι στις καταλήψεις

προτελευταίοι στο διάβασμα…

 

 

Ο κόσμος μάχεται. Πάει, μπροστά.

Τρέχει, γύρω μας με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Εμείς μένουμε στάσιμοι χειροδεμένοι

ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΔΙΚΟ ΧΘΕΣ ΜΑΣ…

 

Ιδού, το νέο «βατερλό». Ο διεθνής μηδενισμός των σχολείων μας.

Παραμένουμε, όμως, πρώτοι στις καταλήψεις!..

Προτελευταίοι –με ευθύνη όλων- στο διάβασμα.

 

Αποκάλυψη σοκ το αποτέλεσμα του νέου διαγωνισμού του ΟΟΣΑ για την

ελληνική εκπαίδευση.

 

«Αρχικουμπούρες», οι 15χρονοι Έλληνες μαθητές στα Μαθηματικά, στις Φυσικές Επιστήμες και άκουσον-άκουσον στη κατανόηση των κειμένων (κοινώς, διαβάζουν και δεν καταλαβαίνουν τίποτα)…

 

Τα αγόρια πάτωσαν.

Τα κορίτσια πήγαν κάπως καλύτερα…

 

Και όλη αυτή η κατρακύλα γιατί ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ανεμπόδιστος ο εδώ πανίσχυρος κομματικός συνδικαλισμός…

 

  • Την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
  • Την ομαλή λειτουργία των σχολείων
  • Την όποια μεταρρύθμιση βελτίωσης
  • Τη σύνδεση (επιτέλους) της Παιδείας με τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και της αγοράς

 

Ο κατήφορος στα Πανεπιστήμια τα λέει όλα. Εικονογραφεί, το χάος…

Οδυνηρό και το νέο διεθνές χαστούκι:

Εξευτελιστικά για την Ελλάδα είναι τα αποτελέσματα της τακτικής έκθεσης του ΟΟΣΑ για τις ικανότητες των 15χρονων μαθητών στα Μαθηματικά, στις Φυσικές Επιστήμες και στην Ανάγνωση, η οποία παρουσιάστηκε χθες στις Βρυξέλλες από τον αναπληρωτή γενικό γραμματέα του Οργανισμού, Ιβ Λεντέρμ.

 

Ειδικότερα, «το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών με χαμηλές επιδόσεις είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Eνωσης και στα τρία γνωστικά αντικείμενα και ειδικά στην ανάγνωση». Επιπλέον, οι επιδόσεις των μαθητών της χώρας μας «χειροτέρεψαν και στους τρεις τομείς την τελευταία τριετία, ενώ παραμένουν στάσιμες την τελευταία δεκαετία». Επίσης, ο ΟΟΣΑ διαπιστώνει «μεγάλο χάσμα ανάμεσα στις επιδόσεις των ντόπιων μαθητών στα ελληνικά σχολεία και στα παιδιά μεταναστών πρώτης και δεύτερης γενιάς».

 

Η Ελλάδα είναι μία από τις μόλις πέντε χώρες της Ε.Ε. όπου ο αριθμός των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις αυξήθηκε την τελευταία τριετία. Η χώρα μας έχει το υψηλότερο ποσοστό μαθητών (πάνω από 35% επί του συνόλου) στην Ε.Ε., οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατανόησης των μαθηματικών, μετά τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Ρουμανία. Σε ό,τι αφορά τον μέσο όρο των μαθηματικών επιδόσεων, οι Eλληνες μαθητές βρίσκονται πολύ κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ και καταλαμβάνουν στην Ευρώπη την τρίτη θέση από το τέλος, μετά τη Βουλγαρία και την Κύπρο.

 

Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στην κατανόηση των φυσικών επιστημών, αφού μόνο οι Κύπριοι, οι Βούλγαροι και οι Ρουμάνοι μαθητές υπολείπονται των Ελλήνων στην Ε.Ε. Τέλος, σε ό,τι αφορά την ανάγνωση, και πάλι οι Ελληνες μαθητές έχουν κατά μέσον όρο τις χειρότερες επιδόσεις στην Ε.Ε μετά την Κύπρο και τη Βουλγαρία. Σημειωτέον ότι ο μέσος όρος των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών μειώθηκε και στα τρία γνωστικά αντικείμενα και βρίσκεται και στα τρία κάτω από τον μέσο όρο των ανεπτυγμένων κρατών. Εξ ου και η έκθεση του ΟΟΣΑ συμπεραίνει ότι η Ελλάδα απέχει πολύ από τον πανευρωπαϊκό στόχο να μειωθεί το ποσοστό των μαθητών με χαμηλές επιδόσεις κάτω από το 15% του συνόλου, ειδικά στα Μαθηματικά, ενώ και στις Φυσικές Επιστήμες διαπιστώνεται «ελάχιστη έως μηδαμινή πρόοδος μεταξύ 2009 και 2012».

 

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες μαθητών, τα κορίτσια 15 ετών έχουν κατά μέσον όρο καλύτερες επιδόσεις από τα αγόρια και η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των κρατών όπου το χάσμα στις επιδόσεις των δύο φύλων διευρύνεται, καθώς το ποσοστό των αγοριών με χαμηλές επιδόσεις αυξάνεται πολύ ταχύτερα. Επίσης, το ποσοστό των παιδιών με γονείς μετανάστες που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες είναι πολύ μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των παιδιών με γονείς Eλληνες. Αξίζει να σημειωθεί πως η έκθεση του ΟΟΣΑ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προσχολική εκπαίδευση, αφού το ποσοστό των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση των Μαθηματικών είναι υπερδιπλάσιο στη χώρα μας μεταξύ όσων δεν πήγαν νηπιαγωγείο και παιδικό σταθμό.

 

Εν ολίγοις, η εικόνα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι απογοητευτική. Με βάση τις συνολικές επιδόσεις των μαθητών της και στα τρία γνωστικά αντικείμενα που εξετάστηκαν, η χώρα μας καταλαμβάνει τη 42η θέση επί 65 χωρών συνολικά και την τέταρτη χειρότερη θέση στην Ε.Ε.

 

Πάντως, και τα γενικότερα αποτελέσματα για την Ευρώπη δεν είναι ενθαρρυντικά, αφού οι επιδόσεις των μαθητών της ηπείρου μας είναι σημαντικά υποδεέστερες από τις αντίστοιχες των Ασιατών και ειδικά των Κινέζων, των Κορεατών και των Ιαπώνων.