ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 2013!
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
Άννα, να ένα βιβλίο…
Χρονογράφημα της Αλίκης Αλεξίου
Ο Βαγγέλης γελά. Ο Γκίκας χοροπηδά.
Γραφικές σελίδες και εικόνες από το Αναγνωστικό [αλφαβητάρι] της Ά τάξης του δημοτικού σχολείου. Η Λόλα και η Άννα αλήθεια τι έκαναν;
Λόλα να ένα μήλο, έλεγε ο Μίμης.
Κάπως έτσι, ανέμελα, περνούσαν στις εικόνες του βιβλίου ο Βαγγέλης, ο Γκίκας, η Λόλα, η Άννα και ο Μίμης.
Και κάπως έτσι πρέπει να πέρασαν την Άνοιξη και το Καλοκαιράκι οι … αρμόδιοι, για να φτάσουμε στον εξής διάλογο στο ψηφιακό -διαδραστικό σχολείο.
-Βιβλίο, κυρία, δε θα πάρω;
-Μίμη, να μια φωτοτυπία.
-Λόλα, πάρε και συ μία.
Για γέλια και για κλάματα. Όποιος, όμως, αγάπησε το παιδί και ως γονιός και ως δάσκαλος νιώθει πόνο και οργή! Πόνο γιατί ελάχιστοι φωτισμένοι ενδιαφέρθηκαν πραγματικά για το παιδί και την παιδεία. Οι υπόλοιποι, οι πολλοί, κυβερνήτες, υπουργοί, πολιτικοί, μόνο χάριν παιδιάς αναφέρουν την παιδεία ως βασικό τους μέλημα. Τρανταχτή απόδειξη το ελάχιστο ποσοστό που διατίθεται από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία χρόνια τώρα.
Χρήμα και χρόνος (εγκεφαλική ουσία δε νομίζω) καταναλώνονται κάθε τόσο για νέο εξεταστικό σύστημα. Οι περισσότερες μεταρρυθμίσεις ασχολούνται με τις εξετάσεις. Κύριο μέλημα, πώς θα εξετάσουμε το μαθητή, λίγο πριν το τέλος της μαθησιακής του πορείας. Μήπως θα έπρεπε οι εγγραφόμενοι στην Ά δημοτικού να ονομάζονται εξεταστέοι και όχι μαθητές;
Γιατί, για το πώς θα μάθει ο μαθητής κανείς δεν έδειξε συνεχές επιστημονικό ενδιαφέρον.
Οι σκοποί της παιδείας, το αναλυτικό πρόγραμμα, η διδακτική μέθοδος, ο εκπαιδευμένος εκπαιδευτικός, ο κατάλληλος σχολικός χώρος και το βιβλίο, το ευαγγέλιο της σχολικής διαδικασίας, αφήνουν σχετικά αδιάφορους τους απορυθμίζοντες την εκπαιδευτική διαδικασία μεταρρυθμιστές.
Δε ξέρω για ποιους ακριβώς λόγους γίνονται οι μεταρρυθμίσεις. Οι δέσμες και οι δεσμώτες μαθητές, οι κατευθύνσεις και οι αποπροσανατολισμένοι μαθητές, οι κύκλοι σπουδών και τα κυκλώματα. Δε ξέρω ποια συμφέροντα κατευθύνουν το ενδιαφέρον των ειδικών.
Εκείνο που ξέρω είναι ότι το ενδιαφέρον και η αγάπη τους δεν έφτασε ποτέ στο στόχο τους, στο παιδικό κεφαλάκι μέσα στη σχολική τάξη.
Βλέπετε, για τη νέα τάξη πραγμάτων προέχει η κατάργηση του ασύλου του φοιτητή από την έκδοση του βιβλίου του μαθητή.



