ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 2013!
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
«ΜΑΤΩΜΕΝΟ» ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ !
Το «ορεινό χειρουργείο» περικοπών που υπέστησαν οι μη έχοντες, βελτίωσε κάπως την εικόνα στα κρατικά ταμεία.
Καταγράφηκαν παραπάνω 434 εκ. Ευρώ το 2012 έναντι ελλείμματος 3,5 δις ευρώ το 2011
Όπως και να το δεις το πρωτογενές πλεόνασμα που προέκυψε δεν αποτελεί εξέλιξη ενθουσιασμού, δοθέντος ότι προηγήθηκε απίστευτος κοινωνικός ακρωτηριασμός εισοδημάτων.
Συγκεκριμένα τα ταμειακά στοιχεία για το πρωτογενές ισοζύγιο (δηλαδή αυτό χωρίς τις δαπάνες για τόκους) της γενικής κυβέρνησης, σε μη ενοποιημένη βάση, εμφανίζουν πλεόνασμα της τάξεως των 434 εκατ. ευρώ το δωδεκάμηνο του 2012, έναντι ελλείμματος 3,5 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2011, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, με αφορμή τη δημοσιοποίηση του μηνιαίου δελτίου (Δεκεμβρίου) της γενικής κυβέρνησης.
Από τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της γενικής κυβέρνησης μειώνονται και διαμορφώθηκαν στα 8.773,6 εκατ. ευρώ (μαζί με τις εκκρεμείς επιστροφές φόρων), από 9.467,2 εκατ. ευρώ το Νοέμβριο του 2012.
Δηλαδή, οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις έχουν μειωθεί το μήνα Δεκέμβριο κατά 700 εκατ. ευρώ, πριν ξεκινήσει ουσιαστικά η αποπληρωμή τους από τις χρηματοδοτικές ροές του οικονομικού προγράμματος.
Επίσης, το ποσοστό των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης που καταχωρεί στοιχεία στο μητρώο δεσμεύσεων, το οποίο και αποτελεί εργαλείο ώστε να μην αναλαμβάνονται υποχρεώσεις πέραν των διαθέσιμων πιστώσεων, ανήλθε στο 85%, προσεγγίζοντας το διαρθρωτικό στόχο του προγράμματος που είναι για 90% (το Δεκέμβριο του 2011 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 59%).
”Αυτές οι θετικές εξελίξεις στην εκτέλεση του προϋπολογισμού καταδεικνύουν ότι η προσπάθεια δημοσιονομικής εξυγίανσης, προσαρμογής και πειθαρχίας αποδίδει καρπούς, διαμορφώνοντας τις απαραίτητες συνθήκες για τη σταθεροποίηση και τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας”, είπε ο κ. Σταϊκούρας.
“Το Υπουργείο Οικονομικών, όπως κάθε μήνα, παρουσίασε χθες τα στοιχεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, έχοντας υπογραμμίσει ότι πρόκειται για στοιχεία που είναι σε ταμειακή, μη ενοποιημένη, βάση.
Ειδικότερα, το ταμειακό αποτέλεσμα σε μη ενοποιημένη βάση που αναφέρεται στο εν λόγω Δελτίο Γενικής Κυβέρνησης διαφέρει από το τελικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα, καθώς για τον υπολογισμό του τελευταίου γίνονται οι παρακάτω προσαρμογές:
1. Η ενοποίηση των τόκων που αφορούν σε πληρωμές κατά το PSI στους ΟΚΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ.
2. Οι προσαρμογές, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ESA95), προκειμένου να μετατραπεί το ενοποιημένο ταμειακό έλλειμμα σε δεδουλευμένη βάση. Οι προσαρμογές αυτές αφορούν σε:
• χρονικές ανακατανομές συναλλαγών από έτος σε έτος σύμφωνα με τη μεθοδολογία του ESA95 (φορολογικά έσοδα, κλπ), ώστε έσοδα και δαπάνες να καταγράφονται στο έτος που δημιουργούνται, και
• μεθοδολογικές προσαρμογές μέσω συγκεκριμένων λογιστικών χειρισμών διαφόρων μεγεθών και συναλλαγών, σύμφωνα με τους κανόνες της Eurostat (π.χ. προσμέτρηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων -accounts payable- στο έλλειμμα).
Επιπρόσθετα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμα και το δημοσιονομικό έλλειμμα κατά ESA95, όπως υπολογίζεται κατά τα ανωτέρω από την ΕΛΣΤΑΤ, διαφέρει από το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, αφού στο τελευταίο υπολογίζεται μόνο η καθαρή επίδοση της συμμόρφωσης στο Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής και εξαιρείται η δημοσιονομική επίπτωση διαφόρων άλλων πολιτικών (π.χ. δαπάνες για υποστήριξη τραπεζών, έσοδα από κέρδη των Εθνικών Κεντρικών Τραπεζών (ANFAs) και της ΕΚΤ (SMPs) από ομόλογα του ΕΔ που διακρατούν στα χαρτοφυλάκιά τους).”




