ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 2013!
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΥΝ
ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΓΝΩΣΗ…
«Έλληνες καλούνται οι,
της Ημετέρας Παιδείας
μετέχοντες» (Ισοκράτης)
Όλοι συμφωνούν.
Ακίνδυνος, ο αμαθής. Επικίνδυνος, ο ημιμαθής.
Ο πρώτος, λέει δεν ξέρω.
Ο δεύτερος, ΠΟΤΕ.
Ο ιδεόπληκτος, καταστροφή.
Όταν βλέπεις, αμαθείς κακομοίρηδες –αριστερόπληκτους νάνους- να σηκώνουν «μπόι περιφρόνησης» στους Έλληνες γίγαντες της Γνώσης…
Εξοργίζεσαι!
Όταν ξέρεις, ότι ΒΡΑΒΕΥΕΤΑΙ η Ποιότητα σε όλα τα μεγάλα διεθνή Πανεπιστήμια γιατί ισοβίως διδάσκουν Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Σωκράτη, Πυθαγόρα, Ευκλείδη, Θουκυδίδη, Αρχιμήδη και τους πολλούς άλλους που ακολουθούν Έλληνες ηγέτες του Παγκόσμιου Πολιτισμού.
ΑΗΔΙΑΖΕΙΣ!
Η εδώ πρυτανεία –η αποκαλούμενη πνευματική ηγεσία- πνίγεται στη σιωπή ενός εν δυνάμει αριστερού κομπλεξισμού…
Οι έξω ξεσηκώθηκαν. Σήκωσαν, μαγκούρα.
Δεν συγχωρούν να αποκλείουν τις νέες γενιές από τον πλούτο της επιθετικής διδασκαλίας των αρχαίων αριστουργημάτων στα σχολεία.
Η κυβέρνηση της Ελλάδας, της γενέτειρας του Κλασικού πολιτισμού, με τις ενέργειές της πλήττει τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, στη σαφήνεια της έκφρασης και στην κριτική σκέψη.
Αυτό αναφέρει η Διεθνής Ομοσπονδία Κλασικών Σπουδών (FIEC) –περιλαμβάνει τις μείζονες Εταιρείες Κλασικών Σπουδών στον κόσμο– κατηγορώντας ευθέως την κυβέρνηση για υποβάθμιση της διδασκαλίας των κλασικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ειδικότερα, σε επιστολή του ο πρόεδρος της FIEC Franco Montanari επισημαίνει:
«Τα προηγούμενα δύο χρόνια, η Ομοσπονδία πληροφορήθηκε, με μεγάλη έκπληξη και βαθιά ανησυχία, τη συνεχή υποβάθμιση της διδασκαλίας των κλασικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδος.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη υπουργική απόφαση, στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ελαττώθηκε κατά μία ώρα.
Στο Λύκειο ο περιορισμός των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών είναι επίσης επιζήμιος για το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαιτέρως, στην Α΄ και Β΄ Τάξη η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ελαττώθηκε κατά τρεις ώρες (μία ώρα στην Α΄, δύο στη Β΄ Τάξη), ενώ η διδασκαλία των Λατινικών καταργήθηκε στη Β΄ και περιορίστηκε στην Γ΄ Τάξη μόνον για τους υποψηφίους των ανθρωπιστικών σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Παρομοίως, η κατάργηση του “Επιταφίου” του Περικλέους στην Γ΄ Λυκείου στερεί από τους μαθητές τη γνωριμία με τις αξίες αυτού του μοναδικού κειμένου.
Κατά το τρέχον έτος πληροφορούμεθα ότι επαπειλείται μία περισσότερο ριζική υποβάθμιση των κλασικών σπουδών, δεδομένου ότι ο επικεφαλής της Επιτροπής για τον Διάλογο στην Εκπαίδευση έχει προτείνει την κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και τον περιορισμό της στο Λύκειο μόνον για όσους ακολουθήσουν ανθρωπιστικές σπουδές στην ανωτάτη εκπαίδευση».
Και η FIEC, συνεχίζοντας, τονίζει ότι «αυτά τα μέτρα θα επιφέρουν βαρύ πλήγμα στην κλασική παιδεία: εάν τελικά εφαρμοστούν στην Ελλάδα, τη γενέτειρα του κλασσικού πολιτισμού, θα αποδυναμώσουν σημαντικά τις ικανότητες των νεώτερων γενεών στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, τη σαφήνεια της έκφρασης και την κριτική σκέψη.
Αυτό είναι ό,τι πιο ατυχές, διότι τέτοιου είδους μέτρα βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση προς την πρακτική που υιοθετείται σε πολλές χώρες, όπου η διδασκαλία των κλασικών γραμμάτων έχει αναγνωρισθεί ως σημαντικό εργαλείο για τη γνώση της κοινής μας αφετηρίας στη γλώσσα και τον πολιτισμό».
Ο κ. Montanari κλείνει την επιστολή του δηλώνοντας ότι αναμένει την απάντησή της κυβέρνησης.



