ΛΗΣΤΕΙΑ
ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ…

Τρίτη, 25 Απριλίου, 2017

Σταύρος Ξαρχάκος: Ο μπροστάρης της πρωτοβουλίας των δημιουργών

 

 

Καταγγέλλεται η διοίκηση της ΑΕΠΙ
για ανέντιμη διαχείριση.

 

 

ΛΑΘΡΟΧΕΙΡΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΕΚ. ΕΥΡΩ

 

Το αμαρτωλό τσούρμο που διοικεί την ΑΕΠΙ έχει χάσει κάθε ηθικό και πνευματικό ανάστημα απέναντι στο ΑΞΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ των δημιουργών του ελληνικού τραγουδιού.

 

Που τους κατάντησε με ανέντιμη διαχείριση να στερούνται τα πραγματικά τους έσοδα.

 

Τρία τα αιτήματά τους στην Πολιτεία.

 

Α) Τέλος, στην παρούσα διοίκηση.

 

Β) Τοποθέτηση Δημόσιου Επίτροπου

 

Γ) Διαχειριστικός έλεγχος Ορκωτών Λογιστών

 

Πάνω από 400 δημιουργοί του Ελληνικού τραγουδιού έσπευσαν να ανταποκριθούν στο κάλεσμα των 450+ σήμερα στο Passport – Κεραμεικός όπου ανακοινώθηκε η ίδρυση του νέου σωματείου ΑΣΜΑ 450+.

 

Ανάμεσά τους ο Θανάσης Πολυκανδριώτης, η Δήμητρα Γαλάνη, ο Νίκος Αντύπας, ο Μάνος Ελευθερίου η Χάρις Αλέξιου, ο Γιώργος Νταλάρας, η Λίνα Νικολακοπούλου, ο Νότης Μαυρουδής, ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο Χάρης Κατσιμίχας, ο Παύλος Παυλίδης, ο Οδυσσέας Ιωάννου,  η Λίνα Δημοπούλου ,  ο Αντώνης Ανδρικάκης, ο Νίκος Μωραϊτης και πολλοί άλλοι.

 

Η συνέντευξη Tύπου είχε τον χαρακτήρα εκδήλωσης που όπως χαρακτηριστικά είπαν οι ίδιοι οι δημιουργοί ήταν η μεγαλύτερη συγκέντρωση μεταπολιτευτικά.

 

Οι δημιουργοί ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους σχετικά με το κύριο αίτημά τους που είναι η άμεση τοποθέτηση Κρατικού Επιτρόπου και η ταυτόχρονη παύση της αμαρτωλής διοίκησης της ΑΕΠΙ.

 

Ενημέρωσαν επίσης για τις μαζικές μηνύσεις και αγωγές που θα κάνουν οι δημιουργοί στη διοίκηση της ΑΕΠΙ.

 

Στο προεδρείο ήταν ο Σταύρος Ξαρχάκος “μπροστάρης της πρωτοβουλίας” όπως είπε χαρακτηριστικά ο Φοίβος Δεληβοριάς.

 

Εκτός από τις τοποθετήσεις των μελών της διοικούσας επιτροπής που ακολουθούν τοποθετήθηκε επίσης ο πρόεδρος της Αυτοδιαχείρισης Γιάννης Γλέζος ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων πως το θέμα είναι να εξυγιανθεί η ΑΕΠΙ για να έχουν οι δημιουργοί έναν διάφανο οργανισμό.

 

“Συντάσσομαι ολόψυχα στην κίνηση των 450+, ως  συνθέτης με τα ελάχιστα τραγούδια που έχω ηχογραφήσει, κυρίως όμως ως συγγενής, ερμηνευτής και μουσικός. Διεκδικώ μαζί σας την αποκατάσταση και τη διαφάνεια στη διαχείριση και την απόδοση του πνευματικού, αλλά και ηθικού δικαιώματος των δημιουργών” έγραφε μεταξύ άλλων το μήνυμα του Γιώργου Νταλάρα.

 

“Στις δεκάδες συναντήσεις που είχαμε με τουλάχιστον 5 διαφορετικούς υπουργούς πολιτισμού, πλήθος βουλευτών, νομικούς συμβούλους, διευθυντές και προέδρους οργανισμών, φορείς και επιτροπές δεχόμασταν συχνά την ακόλουθη παρατήρηση:

 

“Πολύ ενδιαφέροντα και άξια προβληματισμού τα όσα μας καταγγέλλετε αλλά εμείς δεν γνωρίζαμε ότι έχετε θέματα αναφορικά με τον τρόπο που διαχειρίζεται η ΑΕΠΙ τα δικαιώματά σας” τόνισε στην εισήγησή του ο Αντώνης Πλέσσας, μέλος της διοικούσας επιτροπής του νέου σωματείου.

 

“Αρχίζω με ένα αξίωμα: οι μέρες της οικογένειας Ξανθοπούλου στην ΑΕΠΙ έχουν τελειώσει. Για πάντα. Και η ευθύνη  τους βαραίνει αποκλειστικά.” είπε ο Φοίβος Δεληβοριάς.

 

“Από τις αρχές του  2010 , παρακολουθούσαμε ανήσυχοι τους απαράδεκτους διαχειριστικούς αυτοσχεδιασμούς του υιού Δημήτρη Ξανθόπουλου, τους τρομακτικούς ισολογισμούς της εταιρείας, την πτώση των διανομών μας κατά 70%, τα μηδενικά έσοδά μας από τις  ψηφιακές πλατφόρμες κι ένα σωρό άλλα οριακά φαινόμενα.

 

Οργανωθήκαμε, λοιπόν, για να διεκδικήσουμε μιαν ΑΕΠΙ έτοιμη να αντιμετωπίσει τον 21ο αιώνα. 120 γνωστά ρεπερτόρια φτιάξαμε το ΜΕΤΡΟΝ, ανεξάρτητο σύλλογο που στόχος του ήταν να θέσει στην ΑΕΠΙ τα αυστηρά ερωτήματα. Όταν μετά από έναν ολόκληρο χρόνο καταλάβαμε πως απαντήσεις δεν επρόκειτο να λάβουμε, αναγκαστήκαμε να ζητήσουμε τη βοήθεια της Πολιτείας.

 

“Ζούμε 2 χρόνια τώρα ένα παρατεταμένο πραξικόπημα που σπάει σε μικρά επεισόδια, όπου δυνάμεις πολιτικές νομικές και μίας μειοψηφίας δημιουργών εμποδίζει με λυσσαλέο τρόπο να γίνει το αυτονόητο.

 

Πραξικοπήματα κατά θεσμών κατά ακόμα και του πρωθυπουργού του ίδιου.” είπε ο Π. Καλατζόπουλος. “ Να υπάρξει κάθαρση μετά πόρισμα της Ε & Υ για την ΑΕΠΙ να υπάρξει εποπτεία, διαφάνεια και νοικοκύρεμα της υπόθεσης Συλλογική Διαχείριση.

 

Τα πραξικοπήματα αυτά εκδηλώνονται από διάφορες πηγές. Αναιρούν θεσμούς ακόμα και τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Δηλ. Ένα Βαθύ Κράτος σε μικρογραφία – το ζούμε 5 χρόνια τώρα γιατί κάθε φορά που επιχειρούμε κάτι, σπρώχνουμε τοίχο.

 

Το νέο μας Σωματείο το οποίο ονομάζεται «ΑΣΜΑ 450+» κοιτάζει στο …ΑΠΟ ΔΩ και ΠΕΡΑ. Το επιβάλει η πρωτόγνωρη συσπείρωση όσων είναι σήμερα εδώ κι όσων δεν μπόρεσαν να παρευρεθούν λόγω γεωγραφικής απόστασης ή λόγω δουλειάς ή άλλου κολλήματος.

 

Ωστόσο, μας γνωστοποίησαν πως πάλλονται μαζί μας τουλάχιστον σε δύο κοινούς στόχους:  Τέρμα στην ομηρία μας από την οικογένεια Ξανθόπουλου και τέρμα στα μεσοβέζικα νομοσχέδια που αφορούν στα πνευματικά δικαιώματα.

 

 

Θυμίζω το άρθρο μου της 15 Μαρτίου με τίτλο:

 

«Η δοξαριά του συνθέτη»

 

 

«Μάτια βουρκωμένα»… 

Ίσως, δεν έχει ξανασυμβεί.

Ο πνευματικός πλούτος λεηλατήθηκε.

 

Μπροστά, στα μάτια όλων.

Καταληστεύθηκε, 10ετίες.

 

Άφαντη, η Πολιτεία.

Άφαντοι-απόντες, οι εισαγγελείς.

 

Οι διαχειριστές που όρισαν συνθέτες, στιχουργοί, μουσουργοί κ.α. –το δημιουργικό ΚΕΦΑΛΑΙΟ της χώρας- για να διασφαλίσουν τα πνευματικά τους δικαιώματα, τα έσοδά τους…

 

ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΧΡΥΣΟΔΑΚΤΥΛΟΙ!..

 

Έφτιαξαν, διαρκή καταχθόνιο μηχανισμό ΜΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΙΜΗΣ κλοπής.

 

Με τη μέθοδο μίας δικής τους «υπερφορολογίας».

Που πετσόκοβε κυρίως τα μεγάλα ποσοστά-έσοδα που ανήκαν στους δημιουργούς.

Και μοίραζε (συνήθως) ψίχουλα.

 

Μόνιμη δικαιολογία τους, «οι πωλήσεις έχουν πέσει»…

 

Και το ερώτημα:

 

Πως διάβολο τους εμπιστεύτηκαν τόσα χρόνια, τόσες μεγάλες εισπράξεις, τόσο ευφυείς άνθρωποι;

 

ΠΩΣ;

 

«Μάτια βουρκωμένα»…

 

Αν Η ΒΑΡΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ –ο Σταύρος Ξαρχάκος- δεν είχε παρέμβει από το ’96 μέσω της Δικαιοσύνης…

 

Το «αμαρτωλό τσούρμο» θα τους είχε αρπάξει και το τελευταίο ευρώ με τη δόλια πτώχευση που όπως αποδείχθηκε προετοίμαζε .


Σύμφωνα με τις εξελίξεις, ύστερα από 21 ολόκληρα χρόνια, οι δημιουργοί πέτυχαν την πιο σημαντική νίκη τους, με τελεσίδικη απόφαση της Δικαιοσύνης, η οποία υποχρεώνει την ΑΕΠΙ να τους καταβάλλει αναδρομικά τα ποσά που τους οφείλει από το 2003.

 

Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι τα χρήματα τα οποία θα πρέπει να τους δώσει η ΑΕΠΙ ξεπερνούν τα 30 εκ. ευρώ.

 

Ωστόσο, η απόφαση αυτή δύσκολα θα εκτελεστεί, λένε αρμόδιες πηγές, με δεδομένο ότι η εταιρεία που ελέγχεται δικαστικά για κακουργήματα και βρίσκεται στα όρια της πτώχευσης.

 

Όλα ξεκίνησαν μετά την προσφυγή που είχαν καταθέσει το 1996 οι Σταύρος Ξαρχάκος, Νίκος Κυπουργός, Παναγιώτης Καλατζόπουλος, Νίκος Μαμαγκάκης, Γιώργος Κουμεντάκης και η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών.

 

«Η απόφαση αυτή αποτελεί μια δικαίωση για το σύνολο των δημιουργών, αν και οφείλεται στους ελάχιστους που διεξήγαγαν αυτόν τον μακρόχρονο δικαστικό αγώνα για την εξυγίανση της ΑΕΠΙ, χωρίς να καμφθούν, με πρώτο τον Σταύρο Ξαρχάκο» τονίζει ο δικηγόρος που χειρίστηκε την υπόθεση, Γιώργος Ανδρέας Ζάννος.