ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 2013!
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ
ΝΑ ΜΑΧΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ
Επικαιρότητα
20 ΣΗΜΕΙΑ ΕΙΡΗΝΗΣ…
Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι ανακοίνωσε ότι το Κίεβο και η Ουάσιγκτον έχουν καταλήξει σε ένα σχέδιο 20 σημείων για την Ουκρανία.
Η Ουκρανία και οι ΗΠΑ έχουν μετατρέψει τον αρχικό αμερικανικό «χάρτη» ειρήνης 28 σημείων σε ένα σχέδιο 20 σημείων, όπως δήλωσε ο Ζελένσκι σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στο Δουβλίνο, όπου πραγματοποιεί επίσκεψη.
Είπε ότι η αρχική πρόταση περιορίστηκε από 28 σε 20 σημεία στη Γενεύη και «οριστικοποιήθηκε» κατά τη διάρκεια των συνομιλιών το περασμένο Σαββατοκύριακο στη Φλόριντα, μετέδωσε το SkyNews.
«Ορισμένα θέματα πρέπει ακόμη να επιλυθούν», πρόσθεσε. Ο Ουκρανός πρόεδρος ανέφερε ότι αυτό σηματοδοτεί «μία από τις πιο δύσκολες, αλλά ταυτόχρονα και πιο αισιόδοξες στιγμές» για την ειρήνη στην Ουκρανία.
«Τώρα, περισσότερο από ποτέ, υπάρχει η ευκαιρία να τερματιστεί αυτός ο πόλεμος», δήλωσε ο Ζελένσκι.
Ο Ζελένσκι αναφέρθηκε επίσης στη σημερινή συνάντηση στο Κρεμλίνο, όπου οι απεσταλμένοι του Ντόναλντ Τραμπ, Στιβ Γουίτκοφ και Τζάρετ Κούσνερ, θα συζητήσουν το ειρηνευτικό σχέδιο ΗΠΑ-Ουκρανίας με τον Βλαντίμιρ Πούτιν. Είπε ότι αναμένει επικοινωνία από την αμερικανική αποστολή αμέσως μετά τη συνάντησή τους με τον Πούτιν και άλλους αξιωματούχους του Κρεμλίνου.
«Είμαι έτοιμος να υποστηρίξω όλα τα μηνύματα [που φέρνουν πιο κοντά το τέλος του πολέμου], είμαι έτοιμος να συναντηθώ με τον πρόεδρο Τραμπ», τόνισε ο Ζελένσκι.
«Όλα εξαρτώνται από τις σημερινές συνομιλίες» πρόσθεσε, αναφερόμενος στην συνάντηση του Κρεμλίνου.
Αμερικανοί και Ουκρανοί διαπραγματευτές έχουν βελτιώσει ένα πλαίσιο ειρηνευτικής συμφωνίας που αναπτύχθηκε στη Γενεύη κατά τις πρόσφατες συνομιλίες τους στη Φλόριντα, δήλωσε νωρίτερα σήμερα με ανάρτησή του ο πρόεδρος Ζελένσκι, προσθέτοντας πως η Ουκρανία επιθυμεί όπως οι Ευρωπαίοι σύμμαχοί της αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο στη διαδικασία.
Πίεση στον Ζελένσκι και την Ουκρανία
Το Κίεβο δέχεται πίεση για μια υπό την υποστήριξη των ΗΠΑ ειρηνευτική προσπάθεια που έχει στόχο τον τερματισμό του πολέμου της Ρωσίας στην Ουκρανία. Η κυβέρνηση του Ζελένσκι προσπαθεί να αποκρούσει την πίεση αφότου η Ουάσιγκτον παρουσίασε ένα σχέδιο τον περασμένο μήνα που προσυπέγραφε πολλές από τις κύριες απαιτήσεις της Ρωσίας.
Αμερικανοί και Ουκρανοί αξιωματούχοι συζήτησαν τις προτάσεις των ΗΠΑ πριν από μία και πλέον εβδομάδα στη Γενεύη, και συναντήθηκαν ξανά για νέες συνομιλίες προχθές, Κυριακή, στη Φλόριντα.
«Η εργασία βασίστηκε στο έγγραφο της Γενεύης, και αυτό το έγγραφο έχει βελτιωθεί», έγραψε ο Ζελένσκι στο X.
«Οι διπλωμάτες μας εργάζονται δραστήρια με όλους τους εταίρους προκειμένου να διασφαλίσουν ότι ευρωπαϊκές χώρες και άλλοι συμμετέχοντες στη Συμμαχία των Προθύμων εμπλέκονται ουσιαστικά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων» πρόσθεσε, αναφερόμενος στην ομάδα των χωρών που προσφέρθηκαν να συνδράμουν την άμυνα της Ουκρανίας μετά τον πόλεμο.
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν θα συναντηθεί σήμερα με τον ειδικό απεσταλμένο των ΗΠΑ Στιβ Γουίτκοφ και τον γαμπρό του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, τον Τζάρεντ Κούσνερ. Οι δύο άνδρες παρακάθισαν στις συνομιλίες στη Φλόριντα.
Ο Ζελένσκι είπε ότι έδωσε εντολή στην ουκρανική διαπραγματευτική ομάδα «να συνεχίσει την πιο εποικοδομητική δυνατή εργασία».
«Η Ουκρανία προσεγγίζει όλες τις διπλωματικές προσπάθειες με τη μέγιστη σοβαρότητα. Είμαστε δεσμευμένοι στην επίτευξη πραγματικής ειρήνης και εγγυημένης ασφάλειας», είπε ο Ζελένσκι. «Αυτό είναι ακριβώς το επίπεδο της δέσμευσης που πρέπει να καταστεί υποχρεωτικό από [για] τη ρωσική πλευρά».
Ο Ουκρανός πρόεδρος κατηγόρησε επίσης τη Ρωσία ότι χρησιμοποιεί τις διαπραγματεύσεις σχετικά με την Ουκρανία στην προσπάθεια που κάνει να «ελαφρύνει τις κυρώσεις» που έχουν στόχο τη Μόσχα.
«Οι ουκρανικές υπηρεσίες πληροφοριών μοιράζονται με τους εταίρους τους τις πληροφορίες που έχουμε σχετικά με τις πραγματικές προθέσεις της Ρωσίας και τις προσπάθειές της να χρησιμοποιήσει τη διπλωματική εργασία ως κάλυμμα προκειμένου να ελαφρύνει τις κυρώσεις και να μπλοκάρει σημαντικές συλλογικές ευρωπαϊκές αποφάσεις», έγραψε ο Ζελένσκι στο Telegram.
ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ, Ο ΤΡΑΜΠ!!!
Η 36χρονη Άφτιν Μπέιν αλλάζει το παιχνίδι και μια ενδεχόμενη νίκη της στην πολιτεία του Τενεσί φέρνει στην επιφάνεια τον μεγάλο κίνδυνο για την παράταξη του Αμερικανού προέδρου
Η εκλογική αναμέτρηση για συγκεκριμένη περιφέρεια της μέχρι πρότινος «κόκκινης» πολιτείας του Τενεσί φέρνει στην επιφάνεια τον μεγάλο κίνδυνο για την παράταξη του Ντόναλντ Τραμπ
Η Άφτιν Μπέιν, μέλος της πολιτειακής Βουλής του Τενεσί για το κόμμα των Δημοκρατικών, ήταν μέχρι πρόσφατα άγνωστο πρόσωπο για τις ΗΠΑ. Τις τελευταίες μέρες όμως, έχει εξελιχθεί σε φιγούρα πανεθνικής εμβέλειας, προκαλώντας μάλιστα την άμεση εμπλοκή του Λευκού Οίκου και του ίδιου του αμερικανού προέδρου. Ο λόγος; Η 36χρονη Μπέιν έχει κατορθώσει να μεταβάλει τον αναμενόμενο περίπατο του ρεπουμπλικανού αντιπάλου της για την έδρα της 7ης ομοσπονδιακής περιφέρειας, η οποία οδηγεί με τη σειρά της στο Κογκρέσο.
Αξίζει να σταθεί κανείς στην τελευταία δημοσκόπηση, που έγινε για λογαριασμό του ιστότοπου TheHill, από την εταιρεία δημοσκοπικών ερευνών Emerson College. Σε αυτή, η Μπέιν συγκεντρώνει το 47% των προτιμήσεων των εκλογέων, ευρισκόμενη έτσι κυριολεκτικά σε απόσταση αναπνοής από τον εκλεκτό του κυβερνώντος κόμματος, Ματ βαν Επς. Πρόκειται για ανατροπή πρώτου μεγέθους, δεδομένου ότι στις πρόσφατες προεδρικές εκλογές, ο Ντόναλντ Τραμπ επικράτησε με διαφορά 20 μονάδων της Κάμαλα Χάρις. Και όχι μόνο αυτό, αλλά το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα καταλαμβάνει τις 74 από τις 99 έδρες της πολιτειακής Βουλής και τις 27 από τις 33 της αντίστοιχης Γερουσίας.
Με λίγα λόγια, μια ενδεχόμενη νίκη της Μπέιν συνιστά χωρίς υπερβολές πολιτικό σεισμό, για μια πολιτεία που τα τελευταία 45 χρόνια καταγράφεται σταθερά ως συντηρητικό προπύργιο (με εξαίρεση την περίπτωση του Μπιλ Κλίντον). Χειρότερα, θα έχει άμεσα εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες για τον Λευκό Οίκο, καθώς θα μειώσει τον αριθμό των βουλευτών τους σε 218 κι έτσι η πλειοψηφία τους στο Κογκρέσο θα κρέμεται κυριολεκτικά από μια κλωστή (δηλαδή μία ψήφο παραπάνω από το απαιτούμενο όριο).
Μια τέτοια προοπτική φυσικά δεν είναι καλοδεχούμενη από τον Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος μετά τη νίκη του Ζοχράν Μαμντάνι στη Νέα Υόρκη και την επικράτηση των Αμπιγκέιλ Σπάνμπεργκερ και Μάικι Σέριλ στις πολιτειακές εκλογές της Βιρτζίνια και του Νιού Τζέρσει, βλέπει τώρα μια «κόκκινη» πολιτεία να κινδυνεύει να πέσει στα χέρια των Δημοκρατικών. «Παρακαλώ, ψηφίστε τον Ματ βαν Επς, ο οποίος έχει την πλήρη στήριξή μου», τόνισε ο Τραμπ μέσω Χ, ενώ τη στήριξή του προσέφερε και ο ένθερμος οπαδός του Τραμπ και διάσημος ράπερ Kid Rock, ενώ επιτέθηκε στην Μπέιν, χαρακτηρίζοντάς την «παλαβή αριστερή».
Στον αντίποδα, τη στήριξή τους στην Μπέιν εξέφρασαν η Αλεσάντρα Οκάσιο –Κορτέζ, ηγετική μορφή της ριζοσπαστικής πτέρυγας των Δημοκρατικών και η πρώην αντιπρόεδρος Κάμαλα Χάρις. Αλλά και ο πρώην αντιπρόεδρος των ΗΠΑ και καταγόμενος από το Τενεσί Αλ Γκορ, ανακοίνωσε τη στήριξή του στην υποψήφια των Δημοκρατικών, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στο Newsweek, όπου επιβεβαίωνε την συμμετοχή του σε εκδήλωση υπέρ της, παρά την ακύρωση της παρουσία του.
H όλη κατάσταση θα μπορούσε να εκληφθεί ως φάρσα, αν αναλογιστεί κανείς πως η έδρα την οποία διεκδικεί η Μπέιν, δημιουργήθηκε μετά από πρωτοβουλία των Ρεπουμπλικανών της τοπικής Βουλής, το 2022, από τη συνένωση τριών προηγούμενων περιφερειών, εκ των οποίων η μία θεωρείτο «μπλε» [σ.σ. το χρώμα που αντιπροσωπεύει το Δημοκρατικό Κόμμα].
H ίδια έγινε στόχος πολιτικών επιθέσεων, με τη διαφημιστική καμπάνια του Επς να κάνει λόγο για «επικίνδυνη ριζοσπάστρια». Στάθηκε μάλιστα σε παλιότερες δηλώσεις της, όπου η ίδια εξέφραζε την δυσαρέσκειά της για την πρωτεύουσα της πολιτείας, Νάσβιλ. Τακτική που ως φαίνεται δεν πέτυχε τα προσδοκώμενα, αφού η Μπέιν, η οποία επέμεινε να μιλάει για ζητήματα όπως το κόστος διαβίωσης, η πρόσβαση σε δομές υγείας και οι τιμές των αγροτοδιατροφικών προϊόντων, συνεχίζει να διευρύνει την επιρροή της. Είναι ακριβώς αυτή η προσήλωση στα άμεσα, καθημερινά προβλήματα της αμερικανικής οικονομίας, τα οποία συνδέονται εμμέσως πλην σαφώς με τη δασμολογική πολιτική του Τραμπ, τα οποία εξελλίσονται σε πραγματική «αχίλλειο πτέρνα» για τους Ρεπουμπλικανούς.
«Οι εκλογές στο Τενεσί δείχνουν πόσο μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι Ρεπουμπλικανοί, όσο βαδίσουμε στις ενδιάμεσες εκλογές του επόμενου έτους», σημειώνει μιλώντας στον ιστότοπο USA Today ο Σάιμον Ρόζενμπεργκ, επικοινωνιολόγος, φιλικός προς το Δημοκρατικό Κόμμα, εκφράζοντας την αισιοδοξία που επικρατεί στους κόλπους του κόμματος. Αλλά και τη γενικότερη πεποίθηση ότι, ακόμη κι αν η Μπέιν ηττηθεί, το ίδιο το ρεύμα του τραμπισμού φαίνεται να έχει εξαντλήσει τη δυναμική που το χαρακτήριζε το προηγούμενο διάστημα.
ΟΡΜΗ, ΚΟΡΥΦΗΣ!!!
Η ΑΕΚ πήρε το ντέρμπι της Λεωφόρου, με χατ τρικ του σπουδαίου Γιόβιτς!
Κυριάρχησε και νίκησε με 3-2 τον Παναθηναϊκό!
Νικήτρια του ντέρμπι της 12ης αγωνιστικής της Stoiximan Super League, αναδείχθηκε η ΑΕΚ, η οποία πήρε το θρίλερ στην Λεωφόρο με 3-2 κόντρα στον Παναθηναϊκό και χατ τρικ του Γιοβιτς.
Η 12η αγωνιστική ολοκληρώθηκε με το τέρμπι στην Λεωφόρο, όπου και ο Παναθηναϊκός υποδέχτηκε την ΑΕΚ.
Η ομάδα του Μάρκο Νίκολιτς ήταν αυτή που άνοιξε το σκορ, όταν στο 17′ ο Μάνταλος εκτέλεσε το φάουλ, ο Ρότα πήρε την μπάλα, έβγαλε την σέντρα και ο Γιόβιτς με κεφαλιά σκόραρε για το 0-1.
Στο 27′ ο Παναθηναϊκός κέρδισε πέναλτι για μαρκάρισμα του Πήλιου στον Τετέ, ο Σφιντέρσκι ανέλαβε την εκτέλεση, αυτή όμως δεν ήταν καλή και ο Στρακόσα απέκρουσε, με το 0-1 να παραμένει.
Tα πράγματα έγιναν ακόμα πιο δύσκολα για τους γηπεδούχους στο 45+2′, όταν ο Γιόβιτς κέρδισε το πέναλτι από το τάκλιν του Τουμπά, ανέλαβε ο ίδιος την εκτέλεση και από την άσπρη βούλα διπλασίασε τα τέρματα για την ομάδα του.
Στο δεύτερο ημίχρονο, ο Παναθηναϊκός έμεινε με δέκα παίκτες από το 64′ και μετά, λόγω της δεύτερης κίτρινης στον Τουμπά που ανέτρεψε τον Γιόβιτς, ωστόσο στο 71′, κατάφερε να μειώσει την διαφορά. Ο Ζαρουρί με σέντρα από αριστερά βρήκε τον Τετέ και αυτός με κεφαλιά έκανε το 1-2.
Aκόμη μία ευκαιρία είχαν οι «πράσινοι» πέντε λεπτά αργότερα, όταν ο Κώτσιρας έκανε το γύρισμα, ο Τσέριν σούταρε μέσα από την περιοχή, αλλά έστειλε την μπάλα άουτ.
Με δέκα παίκτες έμεινε και η ΑΕΚ στο 86′ μετά την δεύτερη κίτρινη στον Μάριν για φάουλ στον Τζούρισιτς, ο οποίος στο 90′ ισοφάρισε για το 2-2.
Το ματς μετατράπηκε σε θρίλερ, όταν ο Πάλμερ Μπράουν έκανε το λάθος και στην συνέχεια ο Ντραγκόφσκι ανέτρεψε τον Κοϊτά, με την Ένωση να κερδίζει πέναλτι στο 90+3΄. Ο Γιόβιτς ήταν εύστοχος για άλλη μία φορά, σημειώνοντας χατ τρικ και χάρισε έτσι την νίκη στην ΑΕΚ, η οποία συνεχίζει να κυνηγάει την κορυφή απ’ το -3.
Παναθηναϊκός: Ντραγκόβσκι, Γέντβαϊ, Πάλμερ-Μπράουν, Τουμπά, Καλάμπρια (62′ Τσέριν), Τσιριβέγια (86′ Ντέσερς), Σιώπης (75′ Κώτσιρας), Ζαρουρί, Τετέ, Μπακασέτας (62′ Τζούριτσιτς), Σβιντέρσκι (62′ Πάντοβιτς).
ΑΕΚ: Στρακόσα, Ρότα, Μουκουντί, Ρέλβας, Πήλιος (46′ Πενράις), Πινέδα, Μάνταλος (46′ λ. τρ. Μαρίν), Γκατσίνοβιτς (90+2′ Γκρούγιτς), Ζοάο Μάριο (81′ Περέιρα), Καλοσκάμης (62′ Κοϊτά), Γιόβιτς.
ΣΤΑ ΥΨΗ ΤΟ ΤΖΟΚΕΡ!!!
€2.800.000 τουλάχιστον θα μοιραστούν οι τυχεροί της 1ης κατηγορίας στην επόμενη κλήρωση της ΤΡΙΤΗΣ 02/12/2025 μετά το ΤΖΑΚ-ΠΟΤ που σημειώθηκε κατά τη χθεσινή κλήρωση του ΤΖΟΚΕΡ.
Επίσης, ένα (1) τυχερό δελτίο βρέθηκε στη 2η κατηγορία (5), το οποίο κερδίζει το ποσό των €100.000,00.
Οι αριθμοί που κληρώθηκαν είναι: 45, 30, 27, 8, 36
Τζόκερ ο αριθμός: 18
Οι κληρώσεις Τζόκερ του ΟΠΑΠ πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 22:00.
ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟ ΤΟ ΤΖΟΚΕΡ!!!
Πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης (27/11) η κλήρωση 2994 του Τζόκερ που μοιράζει στην πρώτη κατηγορία τουλάχιστον 2.200.000 ευρώ.
Οι τυχεροί αριθμοί της αποψινής κλήρωσης είναι οι εξής: 10, 15, 17, 24, 40 και Τζόκερ ο αριθμός 7.
Ως αποτέλεσμα του αποψινού τζακ ποτ το Τζόκερ θα μοιράσει στους νικητές της πρώτης κατηγορίας της επόμενης κλήρωσης τουλάχιστον 2.600.000 ευρώ!
Υπενθυμίζεται πως οι κληρώσεις του Τζόκερ πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή στις 22:00.
ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΩΝ…
Τι αλλάζει σε όλη την Ευρώπη, ποιοι θα χάσουν την άδεια οδήγησης
Η Ε.Ε. ενισχύει το πλαίσιο οδικής ασφάλειας, εισάγοντας νέα μέτρα και κυρώσεις που θα εφαρμόζονται ενιαία σε όλα τα κράτη-μέλη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση φέρνει μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές των τελευταίων ετών στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας, θεσπίζοντας πλέον ένα κοινό σύστημα ποινών και κανόνων για όλους τους οδηγούς. Με απλά λόγια, η εποχή όπου κάποιος έχανε το δίπλωμά του σε μια χώρα αλλά συνέχιζε να οδηγεί κανονικά στη δική του τελειώνει οριστικά, αφού η ΕΕ ενεργοποιεί πλέον τη διασυνοριακή αναγνώριση των κυρώσεων.
Η κίνηση αυτή δεν αποτελεί μεμονωμένη παρέμβαση, αλλά μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την αντιμετώπιση των ανισοτήτων ανάμεσα στα εθνικά συστήματα και τη δημιουργία ενός κοινού επιπέδου ευθύνης. Η Ένωση επιχειρεί να περιορίσει το φαινόμενο των οδηγών που «ξεφεύγουν» αλλάζοντας χώρα, ενώ επιδιώκει να μειώσει δραστικά τους θανάτους και τους σοβαρούς τραυματισμούς στους δρόμους της.
Το πρόβλημα παραμένει έντονο αφού μόνο το 2024, 19.940 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στις χώρες της ΕΕ. Παρά τη μικρή μείωση της τάξης του 2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η πρόοδος παραμένει αργή και απέχει πολύ από το στόχο του Vision Zero, που προβλέπει μείωση κατά 50% έως το 2030 και μηδενικούς θανάτους έως το 2050. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η αυστηροποίηση του πλαισίου φαντάζει όχι μόνο αναγκαία αλλά και καθυστερημένη.
Οι νέοι κανόνες δεν περιορίζονται στις κατασχέσεις διπλώματος. Ενσωματώνουν μέτρα που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά σε πιλοτικές εφαρμογές, όπως το πανευρωπαϊκό σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης για 17χρονους, μια δοκιμαστική περίοδο για νέους οδηγούς, αυστηρότερες προϋποθέσεις για όσους χειρίζονται οχήματα εναλλακτικής ισχύος και την ψηφιακή άδεια οδήγησης που θα αποθηκεύεται σε smartphone και θα ισχύει σε ολόκληρη την Ένωση.
Ωστόσο, το σημαντικότερο σημείο είναι η πανευρωπαϊκή αμοιβαία αναγνώριση των αποκλεισμών οδήγησης. Όταν ένας οδηγός στερείται το δίπλωμά του σε ένα κράτος-μέλος ή δέχεται ποινές, η κύρωση θα καταγράφεται αυτόματα σε όλα τα ευρωπαϊκά μητρώα. Με πρακτικούς όρους, αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να επιστρέψει στη χώρα του και να οδηγήσει σαν να μην συνέβη τίποτα. Οι παραβάσεις θα «ταξιδεύουν» μαζί του, κλείνοντας ένα μεγάλο κενό ασφαλείας που για χρόνια επέτρεπε την ατιμωρησία.
Η νέα νομοθεσία ισχύει ήδη σε ευρωπαϊκό επίπεδο και θα ενσωματωθεί στις εθνικές νομοθεσίες μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ ορισμένες από τις επιμέρους διατάξεις, όπως οι κανόνες για τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος και η συνοδευόμενη οδήγηση, θα ενεργοποιηθούν νωρίτερα.









